USA: co szósty Amerykanin przestaje obserwować osoby publikujące treści religijne
Co szósty dorosły Amerykanin (17 proc.) blokuje, nie zawiera znajomości, przestaje obserwować lub zmienia swoje ustawienia w mediach społecznościowe, aby nie widzieć wpisów osób publikujących lub udostępniających treści religijne. Wynika to z nowego badania opinii publicznej przeprowadzonego przez renomowany ośrodek badawczy Pew.
Najczęściej robią tak ateiści (36 proc.) i agnostycy (29%), ale również około 20 proc. żydów, 13 proc. protestantów i 12 proc. katolików. Wielkość próby muzułmanów, buddystów, hinduistów i innych grup biorących udział w badaniu była zbyt mała, aby można je było analizować.
Dorośli Amerykanie z niskim poziomem zaangażowania religijnego, czyli ci, którzy mówią, że rzadko lub nigdy nie modlą się lub nie uczestniczą w nabożeństwach religijnych i że religia nie jest zbyt ważna lub w ogóle nie ma znaczenia w ich życiu, są bardziej skłonni niż inni dorośli powiedzieć, że zmienili swoje ustawienia w mediach społecznościowych, aby zobaczyć mniej treści religijnych od innych użytkowników.
Około 24 proc. osób o niskim poziomie zaangażowania religijnego twierdzi, że zablokowało kogoś lub przestało go obserwować z powodu treści religijnych, w porównaniu z 13 proc. osób o wysokim poziomie zaangażowania i 14 proc. osób o średnim poziomie zaangażowania.
Demokraci i osoby skłaniające się ku Partii Demokratycznej częściej niż Republikanie i sympatycy Republikanów twierdzą, że zablokowali, usunęli z grona znajomych lub przestali obserwować kogoś z powodu treści religijnych (22 proc. do 12 proc.).
Młodzi dorośli częściej niż osoby starsze blokują kogoś z powodu treści religijnych. Zrobiło tak 23 proc. osób w wieku 18-29 lat, 21 proc. osób w wieku 30-49 lat, 14 proc. w wieku 50-64 lata i 7 proc. osób powyżej 65. roku życia.
Nie bądźcie jak oni. Obserwujcie NINIWĘ w social mediach:
Źródło: KAI