10 sierpnia| NINIWA Team

Rowerami do Lizbony, dzień 31. Ostatnie kilometry na rowerach

O 3.30 budzimy się w hiszpańskim parku. Pomimo, że wyprzedziliśmy słońce ze wstaniem, nie potrzebujemy włączać czołówek. Oświetlają nas uliczne latarnie. Przed wyjazdem modlimy się i składamy urodzinowe życzenia Maurycemu. Teraz GPS-owy Stachu obiera azymut na Madryt i prowadzi nas do celu.

Jedziemy w kolumnie dwójkowej, rozmawiając, słuchając muzyki, milcząc, modląc się i wspominając dobrodziejstwa od Boga, których każdego dnia na wyprawie szczególnie doświadczamy – m.in. dom z klimatyzowanym salonem, rezydencję z basenem i dar wczorajszych zraszaczy trawy, które były dla nas orzeźwiającym prysznicem.

Ekspedycja WE. Rowerami do Lizbony – dni 28-31 [ZDJĘCIA]

Nagle dętka Asi nie wytrzymuje spotkania z metalowym opiłkiem. Jędrek użycza jej więc swoją, zapasową. Wraz z Krystianem wymieniają dętkę i kontynuujemy podróż.

Witamy jutrzenkę. Wjeżdżamy do stolicy szczęśliwi z powodu osiągnięcia kolejnego celu. Dla niektórych z nas cztery ostatnie dni jazdy wśród wzniesień i w upale (40-49 stopni Celsjusza) są większym wyczynem niż wcześniejsze trzy tygodnie podróży do Lizbony.

Wita nas tradycyjnie Natalia swoim promiennym uśmiechem, upamiętniając nasz wjazd smartfonem. Odpoczywamy, ale nie wszyscy. Teraz ogromne wyzwanie czeka naszych technicznych. Krystian, Szymon, Tomek i Kuba składają, a właściwie rozkręcają nasze 24 rowery i wypełniają nimi bagażniki autobusu.

W końcu siedzimy na miękkich fotelach. Śpimy, jemy, śpiewamy, podziwiamy widoki za oknem i z zadumą spoglądamy na drogę, którą wcześniej pokonaliśmy jednośladem.