„Jak nie zaplątać się w sieci?” – warsztaty medialne w Licheniu
Warsztaty medialne zatytułowane „Jak nie zaplątać się w się?” odbędą się w Licheniu w dniu 19 września br. Jak ewangelizować […]
Warsztaty medialne zatytułowane „Jak nie zaplątać się w się?” odbędą się w Licheniu w dniu 19 września br. Jak ewangelizować w sieci? Jakich treści szukać, aby nie zaplątać się w gąszczu fake-newsów? Czy Kościół po wygaśnięciu pandemii będzie taki sam, jak przed jej rozpoczęcie? Czy zaistnieje potrzeba szukania nowych sposób w dotarciu do wiernych z przekazem niezgłębionej miłości Boga? – to główne wątki, które zostaną poruszone podczas warsztatów.
W sesji przedpołudniowej wystąpi ks. dr hab. Józef Kloch, adiunkt w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski w latach 2003-2015. Tytuł jego wystąpienia to „Kościół w czasie i po pandemii”. Z kolei dr hab. Monika Przybysz, teolog, specjalista ds. PR, wykladowczyni UKSW m owić będzie o „Ewangelizacji w sieci”.
W sesji popołudniowej Zofia Kędziora oraz o. Marcin Wrzos OMI, redaktorzy portalu misyjne.pl, zaprezentują studium przypadku akcji „Misjonarz w sieci”. Z kolei Katarzyna Matusz-Braniecka oraz ks. dr Łukasz Wiśniewski MIC ze Stowarzyszenia Pomocników Mariańskich powiedzą o tym, jak mówić w mediach o modlitwie za zmarłych.
Warsztaty, organizowane przez Sanktuarium Maryjne w Licheniu Starym oraz Stowarzyszenie Pomocników Mariańskich, rozpoczną się o godz. 10:00 w domu Pielgrzyma ARKA, w bezpośrednim sąsiedztwie licheńskiej bazyliki. Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Ze względu na utrzymanie wszelkich obostrzeń sanitarnych, liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona. Zgłoszenia przyjmuje Biuro Obsługi Pielgrzyma telefonicznie (63 270 81 42) lub mailowo (lichen@lichen.pl) oraz Biuro Prasowe (telefon – 605 843 635). Decyduje kolejność zgłoszeń.
Źródło: KAI
Krzysztof Zieliński
Od 2008 roku współtworzy Oblackie Duszpasterstwo Młodzieży NINIWA, co jest jednocześnie pracą i życiową misją. Współorganizuje i animuje wydarzenia, pisze artykuły, redaguje treści książek i robi znacznie więcej. Człowiek orkiestra.