Spotify Wrapped. Dlaczego robi tak wielką furorę?
Wrapped daje nam idealną wymówkę, żeby podzielić się swoimi zainteresowaniami.
Jednym z najczęściej poruszanych ostatnio w social mediach spraw jest temat tak zwanego Spotify Wrapped. Jest to coroczne podsumowanie najczęściej słuchanych przez nas wykonawców, przygotowywane przez aplikację Spotify (chociaż podobne zestawienia są wprowadzane też w innych serwisach, takich jak np. YouTube Music).
Dlaczego Spotify Wrapped robi tak wielką furorę? Moim zdaniem łączy się to z naturalną ludzką potrzebą bycia w jakiś sposób postrzeganym przez innych. Prawda jest taka, że duża część ludzi rzadko jest w stanie słuchać uważnie albo wypowiadać się pozytywnie o kimś innym, niż sobie samym. Z tego powodu, kiedy nadarza się szansa otrzymania obiektywnej zewnętrznej opinii na swój temat – wzbudza to w nas naprawdę duże emocje.
Działa to podobnie do wypełniania quizów internetowych i czekania na ich wyniki, które będą nas określać (robimy to nawet, kiedy wyniki nie do końca nam się podobają).
Lubimy dzielić się ze znajomymi informacjami o nas, co zazwyczaj brane jest przez nasze otoczenie jako przechwalanie się lub szukanie atencji – Wrapped daje nam idealną wymówkę, żeby podzielić się swoimi zainteresowaniami i moim zdaniem jest to bardzo przydatne i ciekawe, w dodatku pomaga nam lepiej poznać innych i przede wszystkim – siebie.
Hanna Zielińska
Uczennica Liceum w Chmurze. Wolny czas spędza na rysowaniu, graniu na gitarze i pianinie oraz śpiewaniu albo spotykaniu się ze znajomymi.