26 lutego| NINIWA Team

Fizyczny i duchowy wysiłek – relacja z Niniwa Ski 2020

W dniach 17-22 luty miałam okazję uczestniczyć w rekolekcjach Niniwa Ski w Zakopanem. Był to aktywny wyjazd, który łączył duchowy […]

W dniach 17-22 luty miałam okazję uczestniczyć w rekolekcjach Niniwa Ski w Zakopanem. Był to aktywny wyjazd, który łączył duchowy i sportowy charakter. W zimowej stolicy Polski zostaliśmy przywitani przez Sylwię Jaśkowiec, pod okiem której mieliśmy okazję uczyć się biegania na nartach. Dla wielu z nas było to nowe doświadczenie. Naszą przygodę z biegówkami zaczęliśmy od licznych wywrotek, te z kolei dostarczały nam wiele radości. W trakcie naszych sportowych zmagań nie zabrakło elementów rywalizacji. Już pierwszego dnia ścigaliśmy się między sobą w sztafecie, a wraz ze wzrostem naszych umiejętności nie straszne nam było konkurowanie w szybkich zjazdach z górki.

Codziennie pokonywaliśmy wiele kilometrów na nartach, ale nie tylko. W ramach spaceru zdobyliśmy Nosalową Przełęcz, gdzie oficjalnie Sylwia przywitała nas na rekolekcjach. Dotarliśmy także na Rusinową Polanę, skąd mogliśmy podziwiać ośnieżoną panoramę Tatr. Widok był niesamowity, a fakt, że zimową porą można było spotkać tam niewiele osób, dodawał uroku temu miejscu. Piesze wycieczki były dla nas świetną okazją do rozmów i poznawania siebie nawzajem, podobnie jak wspólnie przygotowywane śniadania i kolacje. Okazją do relaksu był wyjazd na termy Chochołowskie, gdzie nasze mięśnie wypoczywały po biegach narciarskich.

Każdy poranek rozpoczynaliśmy od rozważania Ewangelii, która przypadała na dany dzień. Dla mnie był to wyjątkowy czas, w którym każdy z nas w ciszy i spokoju mógł wsłuchiwać się w to, co mówi do niego Bóg poprzez Słowo Boże. Podczas rekolekcji umacniała nas także codzienna Msza Święta, odprawiana w drewnianej kaplicy Ojców Bernardynów.

Tatry pożegnaliśmy wędrując do Kalatówek, gdzie odwiedziliśmy Pustelnię Brata Alberta. Tam Siostra Agnieszka, należąca do Zgromadzenia Sióstr Albertynek, przybliżyła nam historię tego miejsca, dając nam piękne świadectwo wiary.

Wracam do codziennych obowiązków z nowymi siłami oraz z niecierpliwością czekam na kolejną edycję NINIWA Ski.

Julia

Zobacz zdjęcia z NINIWA Ski 2020 >>

Marcin Szuścik

Członek ekipy biura NINIWY. Młody mąż i ojciec. Uczestnik wypraw NINIWA Team. Triathlonista amator.