„Unplanned” – antyaborcyjny film sukcesem kasowym w USA
29 marca na ekranach amerykańskich kin pojawił się film „Unplanned” opowiadający o historii Abby Johnson – nawróconej byłej dyrektorce kliniki […]
29 marca na ekranach amerykańskich kin pojawił się film „Unplanned” opowiadający o historii Abby Johnson – nawróconej byłej dyrektorce kliniki aborcyjnej w Teksasie. I choć film spotyka się z wieloma trudnościami i próbami zatuszowania jego wydźwięku i popularności, przez pierwsze 5 dni okazał się sukcesem, zarabiając w amerykańskich kinach niemal 8 milionów dolarów.
„Unplanned” to film dystrybuowany przez Pure Flix – chrześcijańskiego dystrybutora video znanego z takich produkcji jak „Bóg nie umarł” lub „Dotknij nieba”. Jest to także pierwszy film Pure Flixa, który otrzymał kategorię wiekową „R” – przeznaczoną dla dorosłych widzów.
Podczas premierowego weekendu zarobił on 6,1 mln dolarów i w porównaniu do innych produkcji wydawać by się mogło, że nie jest to oszałamiający wynik. Tu jednak trzeba wziąć poprawkę. Ze względu na „delikatny temat i drastyczne sceny” wiele mediów nie zgodziło się pisać o tym filmie, ani tym bardziej go promować. Skutkiem tego „Unplanned” trafiło zaledwie do 1059 kin i patrząc relatywnie – jego wynik finansowy jest bardzo dobry, a Pure Flix dostaje coraz więcej zamówień od kolejnych kin.
Data polskiej premiery filmu póki co pozostaje nieznana.